Jak zrealizować monitorowanie cen online w sklepach internetowych?

Prowadząc sklep internetowy, bardzo wiele możemy zyskać porównując oferowanych przez nas produktów z analogicznymi  towarami i sprzedawanymi przez sklepy konkurencji. Aby zyskać bardzo dobrą orientację w tym jak do ustalania swoich cen podchodzą nasi rynkowi rywale, powinniśmy stale monitorować ceny produktów w ich sklepach. Jak jednak w praktyce wygląda monitorowanie cen online w sklepach internetowych i czy musimy zatrudniać do tego dodatkowe osoby? Czy aby mieć dobre rozeznanie w cenach oferowanych przez sklepy internetowe z danej branży musimy po prostu samodzielnie przeglądać ofertę każdego z nich?

Automatyczne systemy monitorujące ceny

Wraz z rozwojem standardów internetowych i powstaniem tak zwanej semantycznej sieci, możliwe stało się takie przedstawienie informacji na temat oferowanych produktów w sieci internetowej, aby różnego rodzaju automaty i roboty były w stanie wyciągnąć ze źródła kodu takiej strony internetowej wszystkie niezbędne informacje. Z czasem rozwinęły się również specjalne protokoły opisu produktów (zazwyczaj w postaci pliku XML) wykorzystywane między innymi choćby przez porównywarki cenowe. Wszystko to sprawiło, że stało się również możliwe w pełni automatyczne monitorowanie cen online w sklepach internetowych za pomocą odpowiednich skryptów czy aplikacji.

Dlaczego warto znać ceny konkurencji?

Dysponując narzędziami analitycznymi umożliwiającymi na bieżąco monitorowanie cen online w sklepach internetowych konkurencji jesteśmy w stanie dopasować swoją politykę cenową do działań swoich bezpośrednich rynkowych konkurentów a co za tym idzie zapewnić sobie przewagę konkurencyjną na tym polu.

 

Sprawdź źródło: https://dealavo.com/en